Odds kommentarer fra nulløp 12.05.26
DAMER I FLYTSONEN PÅ HELGELANDSMOEN !
En kan vel med rette konstatere at Berit Hvinden Dahl og Anne Lise Dølerud
er i flytsonen etter sesongens fire første løp. Begge stemplet inn til sin andre
null i den klassiske løypa på Helgelandsmoen der Sidsel og Reidar Olsen kunne
sende 92 ut i terrenget. Det var Berit’s 34. smultringtall i en lang karriere og Anne Lise’s 29. , altså på brinken til krus. Monica Frølich har ikke vært
bortskjemt med å treffe blink, det har gjerne vært «stang ut», men nå lyktes
det, og det var hennes andre. Isak Tronbøl er forholdsvis fersk i gamet. Han
var den eneste som løp inn til nullen i et godt besatt langløypefelt, og det var
hans første. Ingen høysommerlig temperatur men allikevel en god blanding av
trikotasjelengden. Neste tirsdag er det Eggemoen, forhåpentlig rimelig
arbeidsklarert for å ta i mot bilparken. Det er 1. runde i cupen som skal
avvikles med 32 kamper i løypa til Anne Lise og Ståle, den 19.
Før den tid skal 17. Mai feires. Kanskje noen i løpsfarta på morran uten
nullpress. Vi ønsker iallefall alle og enhver en riktig hyggelig nasjonaldags-
feiring. Iskremen er vel ikke så attraktiv lenger som i barndommens isluke-
invasjon på Johansens Kafe. 50 øres krokan eller vanilje med sølvpapir
rundt. Det var tider. God 17. Mai !
