Odds kommentarer fra nulløp 12.05.26

Snart start

 DAMER I FLYTSONEN PÅ HELGELANDSMOEN !

 En kan vel med rette konstatere at Berit Hvinden Dahl og Anne Lise Dølerud

 er i flytsonen etter sesongens fire første løp. Begge stemplet inn til sin andre

 null i den klassiske løypa på Helgelandsmoen der Sidsel og Reidar Olsen kunne

 sende 92 ut i terrenget. Det var Berit’s 34. smultringtall i en lang karriere og Anne Lise’s 29. , altså på brinken til krus. Monica Frølich har ikke vært

 bortskjemt med å treffe blink, det har gjerne vært «stang ut», men nå lyktes

 det, og det var hennes andre. Isak Tronbøl er forholdsvis fersk i gamet. Han

 var den eneste som løp inn til nullen i et godt besatt langløypefelt, og det var

 hans første. Ingen høysommerlig temperatur men allikevel en god blanding av

 trikotasjelengden. Neste tirsdag er det Eggemoen, forhåpentlig rimelig

 arbeidsklarert for å ta i mot bilparken. Det er 1. runde i cupen som skal

 avvikles med 32 kamper i løypa til Anne Lise og Ståle, den 19.

 Før den tid skal 17. Mai feires. Kanskje noen i løpsfarta på morran uten

 nullpress. Vi ønsker iallefall alle og enhver en riktig hyggelig nasjonaldags-

 feiring. Iskremen er vel ikke så attraktiv lenger som i barndommens isluke-

 invasjon på Johansens Kafe. 50 øres krokan eller vanilje med sølvpapir

 rundt. Det var tider. God 17. Mai !