Odds kommentarer fra nulløp 05.05.26
KOM MAI DU SKJØNNE MILDE STEMTE IKKE HELT.
Det var en mer « gretten», utgave av festmåneden som møtte nulljegerne
i Schjongslundens avsluttende vårtrilogi. Grønn og skjønn uansett, men ikke
helsommerlig trikotasje hos majoriteten av de 105 startende. Det er gjerne
godt trente langløpere som trives best i stuttbuksa. Et økende antall av begge
kjønn i den lengste utgaven var positivt og gledelig, og selv om kvelden bare
kunne by på to smultringtall, så ble det fifty/fifty fordeling både på løypelengde
og kjønn. Robert Hansen er av de vi gjerne benevner som trenede idrettsmenn
som kunne stemple sin femte null, og Berit Tellefsen som har hatt dårlig klaff
i de to første løpene «reiste kjerringa», og noterte karrierens 22. «blink».
Det var «Bankgutta» som på grunn av arbeider på Eggemoen måtte ty til
Schjongslundens tredje på rad, og det kan kanskje spøke for 19. Mai-løpet på
Eggemoen som også er 1.runde i cupen. Rundens 32 kamper er trukket. Jeg
skal ikke kommentere såkalte «toppoppgjør», men kan konstatere at runden
ikke byr på interne familiekamper. Kommende tirsdag går turen til velkjent
terreng på Helgelandsmoen. Ved den gamle pistolbanen er det Sidsel og
Reidar Olsen som står for avviklingen. Et lite hjertesukk som bankgutta
minnet om, skriv navnet med leselige «hieroglyffer» på kortet, så det ikke
blir plunder og heft for «kontoret» i tydningen. At sesongens tre første løp
har hatt tresifret oppslutning understreker bare at nulløp har sin viktige
nisje i mosjonsmarkedet. Så får vi bare håpe på godt og tjenlig tirsdagsvær
i de kommende uker. Håper alle kan nyte gode dager, det være seg
konfirmasjoner og andre festligheter i Flaggmåneden.