Odd’s kommentarer fra nulløp 26.08.25

Fint i Schjongslunden

TORETRO TIL MED SIN 69. I SCHJONGSLUNDEN.

  Optimal seinsommerkveld i Schjongslunden for de 90 som jaktet nuller

  i « byskauen» ved Storelvas bredd. Det var kun en troika som lyktes i det

  forsøket, mens atten hadde en « nær nullen opplevelse» med 1-tall, som

  med all ønskelig tydelighet forteller om de små marginene. Tore Tellefsen

  og Oddvar Larsen har fulgt hverandre tett i sine lange karrierer om å være

  « Konge på smultringtallhaugen, og begge startet sesongen med 68.

  Begge har en sesong preget av et variert utvalg av tallmateriale, men Tore

  hadde en happy night i Schjongslunden og kan dermed bokføre sin 69. og

  er aleine som regjerende «Monark». Ikke at vi tror at 91-årige Oddvar har

  til hensikt å abdisere. At han fortsatt holder koken er jo stort i seg sjøl.

  Mary Blikken Gravdahl stemplet sin andre på rappen etter å ha tilbakelagt

  en serie med « bli kvitt» tall, og er tydeligvis i en høstlig flytsone. Det var

  sesongens tredje og karrierens 10. Morten Hansen, fjorårets langløypemester

  har heller ikke hatt en sesong « å hoppe i taket for» så langt, men fikk full

  klaff nå, og hans femte med kort fartstid i bransjen.

  Det var Gunnar Kvifte og Per Stubbraaten som var arrangører for andre

  gang denne sesongen, og alle som tar arrangementsansvar skal ha kred for

  raske resultatoverføringer som bevirker at Ringerikes Blad raskt kan formidle

  det i papiravisa.

  Neste tirsdag er det Tyrifjordpensjonistene som innbyr til sine tradisjonelle

  løyper på Helgelandsmoen, der også kvartfinalen i cupen skal avvikles.