Odd’s kommentarer fra nulløp 26.08.25
TORETRO TIL MED SIN 69. I SCHJONGSLUNDEN.
Optimal seinsommerkveld i Schjongslunden for de 90 som jaktet nuller
i « byskauen» ved Storelvas bredd. Det var kun en troika som lyktes i det
forsøket, mens atten hadde en « nær nullen opplevelse» med 1-tall, som
med all ønskelig tydelighet forteller om de små marginene. Tore Tellefsen
og Oddvar Larsen har fulgt hverandre tett i sine lange karrierer om å være
« Konge på smultringtallhaugen, og begge startet sesongen med 68.
Begge har en sesong preget av et variert utvalg av tallmateriale, men Tore
hadde en happy night i Schjongslunden og kan dermed bokføre sin 69. og
er aleine som regjerende «Monark». Ikke at vi tror at 91-årige Oddvar har
til hensikt å abdisere. At han fortsatt holder koken er jo stort i seg sjøl.
Mary Blikken Gravdahl stemplet sin andre på rappen etter å ha tilbakelagt
en serie med « bli kvitt» tall, og er tydeligvis i en høstlig flytsone. Det var
sesongens tredje og karrierens 10. Morten Hansen, fjorårets langløypemester
har heller ikke hatt en sesong « å hoppe i taket for» så langt, men fikk full
klaff nå, og hans femte med kort fartstid i bransjen.
Det var Gunnar Kvifte og Per Stubbraaten som var arrangører for andre
gang denne sesongen, og alle som tar arrangementsansvar skal ha kred for
raske resultatoverføringer som bevirker at Ringerikes Blad raskt kan formidle
det i papiravisa.
Neste tirsdag er det Tyrifjordpensjonistene som innbyr til sine tradisjonelle
løyper på Helgelandsmoen, der også kvartfinalen i cupen skal avvikles.
