Odd’s kommentarer fra nulløp 05.08.25
HØSTLIG GODLUNE PÅ EGGEMOEN – FEM SLO TIL !
Tore og Øystein hadde justert litt på værkartet denne tirsdagen. Stoppekrana var skrudd til, og trikotasjen plasseres i kategorien «lett blanding» med
grei temperatur. Løypene var imidlertid ikke gjenstand for justering, så her
var det nok bare dagsformen som gjorde forskjellen på det matematiske
utfallet. Det var en håndfull av de 78 som kunne sette to streker under det
svaret og vende «happy home». Det er en stund siden Eva Gulbrandsen traff
på smultringtallet, men nå slo hun til med sin 54., og ligger da bare to etter
Brit Sandli på «Dronningtoppen». Ragnhild Holen stemplet inn til
karrierens 23., og Ole Jonny Kongsmo ble langløypevinner med sesongens
tredje fulltreff, og på brinken til krusutmerkelse med sin 19. totalt. Per Egil
Tellefsen vil motta gullmerke for sin 7. og Agnar Sletto kunne plassere kortet
i topphylla for andre gang som relativt fersk i «bransjen».
Nå blir det et lite pusterom på Eggemoen, når den søndre delen av Moesmoen
er arenaen neste tirsdag. Det er Liv og Viggo som innbyr til, vil jeg anta, et
småkupert terreng, der det også skal kjempes om videre cupavansement
til en kvartfinale. Her ligger det an til tette oppgjør. Av de 16 som har kommet
seg til denne åttendedelsfinalen er det faktisk bare tre fra spinnesiden, så her
må Lene Tørrisplass, Marit Stubbraaten og Brit Sandli, levere «varene»
til gangs. Men cup er cup, også i nulløp. Spennende blir det iallefall.
