Odd’s kommentarer fra nulløp 05.08.25

Fine løyper på Eggemoen

HØSTLIG GODLUNE PÅ EGGEMOEN – FEM SLO TIL !

 Tore og Øystein  hadde justert litt på værkartet denne tirsdagen. Stoppekrana var skrudd til, og trikotasjen plasseres i kategorien «lett blanding» med

  grei temperatur. Løypene var imidlertid ikke gjenstand for justering, så her

  var det nok bare dagsformen som gjorde forskjellen på det matematiske

  utfallet. Det var en håndfull av de 78 som kunne sette to streker under det

  svaret og vende «happy home». Det er en stund siden Eva Gulbrandsen traff

  på smultringtallet, men nå slo hun til med sin 54., og ligger da bare to etter

  Brit Sandli på «Dronningtoppen». Ragnhild Holen stemplet inn til

  karrierens 23., og Ole Jonny Kongsmo ble langløypevinner med sesongens

  tredje fulltreff, og på brinken til krusutmerkelse med sin 19. totalt. Per Egil

  Tellefsen vil motta gullmerke for sin 7. og Agnar Sletto  kunne plassere kortet

  i topphylla for andre gang som relativt fersk i «bransjen».

  Nå blir det et lite pusterom på Eggemoen, når den søndre delen av Moesmoen

  er arenaen neste tirsdag. Det er Liv og Viggo som innbyr til, vil jeg anta, et

  småkupert  terreng, der det også skal kjempes om videre cupavansement

  til en kvartfinale. Her ligger det an til tette oppgjør. Av de 16 som har kommet

  seg til denne åttendedelsfinalen er det faktisk bare tre fra spinnesiden, så her

  må Lene Tørrisplass, Marit Stubbraaten og Brit Sandli, levere «varene»

  til gangs. Men cup er cup, også i nulløp. Spennende blir det iallefall.